Reprezentantka v chůzi, olympionička a několikanásobná mistryně České republiky Anežka Drahotová má 180 centimetrů, ale váhu okolo šedesáti kil. Pro talentovanou atletku je správná váha důležitá, ale v rozhovoru pro ATT Sport Zone zároveň popsala, jak si svůj jídelníček hlídá tak, aby nehazardovala s anorexií. Zároveň přiznala, že ji velmi baví pečení a čas od času si dopřeje oblíbenou palačinku.

Jak jste se dostala k atletice?

Začínala jsem v atletickém oddíle u nás v Rumburku, kam nás se sestrou doporučila naše paní učitelka na osmiletém gymnáziu. Už od mala jsme ale sportovaly s rodiči a honily se za míčem s naším starším bráchou.

Atletika má spoustu disciplín. Proč jste se rozhodla pro chůzi?

I když jsem závodila na běžeckých tratích od 800 metrů až po půlmaraton a celkem mi to šlo, chůze mi byla asi souzena. Začala mi rychle jít a zároveň s tím i velmi bavit.

Nyní vás trénuje australský kouč. Jistě jde o kvalitního trenéra, ale je mezi vámi přeci jen docela velká geografická vzdálenost. Není tohle spíše nevýhoda?

Brent Vallance je skvělý trenér s mnoha úspěchy, především je to nesmírně empaticky člověk, se kterým je radost spolupracovat. Nicméně to, že je na druhé straně světa, je samozřejmě velká nevýhoda. Vždy je lepší, když vás trenér vidí na tréninku. Snažíme se ale komunikovat co to jde. Jezdí se na společná soustředění a věřím, že to takhle bude fungovat.

Jistě jste se letos soustředili na olympiádu, ale ta se nakonec odložila. Je to výhoda v tom ohledu, že máte více času na přípravu, nebo naopak?

Pro mě je tenhle “extra” rok spíše výhoda. Měnila jsem po 10 letech trenéra, systém trénování a ještě jsem řešila zranění. Zase je to ale složité s cestováním a kdo ví, jak to bude příští rok. Nevýhodou je v tomto případě spíše určitá nejistota.

Sportovec musí být ve formě a zvlášť v atletice je to hodně o hlídání váhy. Vím, že jste kdysi mluvila o tom, že hlídání váhy hraničí až s anorexií. Jak si v tomto ohledu dáváte na své zdraví pozor?

Váha pro mě vždy byla dost důležitá, nicméně jsem se naučila, že to není jediný parametr a alfou plevou úspěchu. V určitém období si myslím, že jsem měla extrémně nízkou váhu a člověk je potom náchylnější ke zranění a může se dostat do problémů. Samozřejmě se snažím si váhu hlídat, ale zároveň dostatečně jist a vyhovovat svému tělu. Můj jídelníček se skládá z plnohodnotných, nutričně vyvážených jídel. Obecně jím dost zeleniny, luštěnin a mléčných kysaných výrobku.

Jak si naopak ráda zahřešíte, co se jídelníčku týče?

Moc ráda peču. Takže co si napeču, to si taky sním (směje se). Mým nejzamilovanějším jídlem jsou palačinky.

Vím, že máte ráda i kolo, ale co patří mezi vaše další koníčky?

Silniční cyklistiku mám moc rada. Baví mě být v přírodě, takže krom kola mám rada i hory. Mimo sport mě nejvíce baví malování. Je to láska. Moc ráda také peču a zajímám se o vyváženou a zdravou stravu.


Autor: LJ