Hlavní aktiva cyklistů ATT Investments z neděle 28. srpna jsou vítězství Tomáše Bárty při Velké ceně Hradce Králové a 4. místo Tomáše Jakoubka při 6. dílu rakouského poháru ÖRV.
Tradiční kritérium v Hradci králové ovládl s přehledem ve spurtu pětičlenné skupiny Tomáš Bárta z ATT Investments. Na druhé místo odsunul Adama Ťoupalíka z Elkov Kasper a na třetí Vojtěcha Kmínka z Favoritu Brno.
Jelo se na zhruba 1,5 km dlouhém okruhu celkem 35x. Už ve 4. okruhu odjela pětice závodníků, v níž byli kromě těch, co se umístili na stupních vítězů, ještě Jan Brňák ze Sparty a Martin Boubal z Hello CTW.
Na startu se sešlo kolem 35 závodníků. ATT Investments reprezentovala pětice Tomáš Bárta, Jiří Petruš, Daniel Sporysch, Petr Hetfleiš a Jakub Havrlant.
Situace, kdy odjela skupina v popsaném složení, pochopitelně nejvíc vyhovovala týmu ATT Investments, jelikož Tomáš Bárta byl papírově jasným favoritem do případného spurtu. Proto ostatní závodníci ATT Investments hlídali počínání hlavní skupiny s cílem zabránit tomu, aby se na situaci něco podstatného změnilo. A to se jim také podařilo.
Tomáš Bárta neměl sebemenší problém prosadit se v koncovce proti svým soupeřům, spurt zahájil za Adamem Ťoupalíkem a přesvědčivě zvítězil.
Šestý díl z osmidílného seriálu rakouského poháru v silniční cyklistice se odehrál na 10,8 km dlouhém okruhu se startem a cílem v Ranshofenu, obce bezprostředně sousedící s Branau am Inn, městu ležícím na hraniční řece s Německem zhruba 130 km JZ od hranic s Českou republikou.
Okruh to byl zvlněný, převýšení činilo malinko přes 100 výškových metrů. Jelo se 13 okruhů, celkem tedy 140 km. V každém třetím okruhu se soutěžilo o body do soutěže aktivity. Konec okruhu se nacházel na vrcholu několik set metrového prudkého výjezdu a v něm se rozhodlo o vítězi.
Na start závodu se postavili z českých závodníků pouze Daniel Turek z týmu Felbermayr Simplon Wels, vedoucí muž celého seriálu, a sedmička ATT Investments ve složení Karel Tyrpekl, Karel Camrda, Michal Rotter, Petr Klabouch, Tomáš Jakoubek, Jan Kašpar a Michal Schuran.
Celý den pršelo, přesto se jelo rychle, průměr se pohyboval kolem 45 km/hod. Hodně se nastupovalo, zvláště na úseku širokém sotva na jedno auto, který tvořil zhruba čtvrtinu trati. Občas odjela zajímavá skupina, ale silné domácí týmy Felbermayr, Tirol a Hrinkow si všechno pečlivě hlídaly.
Teprve dvě kola před koncem se podařilo po cílovém kopci odjet osmi lidem a ti se nakonec utkali o vítězství. Na hrubou sílu do prudkého výjezdu se ukázal nejlepší Daniel Turek. Dan od prvního závodu, který vyhrál, vedl tento seriál závodů a dnes tedy svůj náskok ještě navýšil.
“Naši kluci měli závod pod kontrolou, byli u všeho podstatného. Čtvrté místo není špatné, ale ani velký úspěch. Takže za nás přiměřená spokojenost,” řekl sportovní ředitel ATT Investments Petr Kaltofen.