EXTRÉMNĚ TĚŽKÝ KLASICKÝ ZÁVOD. BARUM CZECH RALLY ZLÍN. POČASÍ V HLAVNÍ ROLI. SLUNEČNOU RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKU STŘÍDÁ DALŠÍ ZA PRUDKÉHO DEŠTĚ. PNEUMATIKOVÁ LOTERIE. V NESKUTEČNÉM DRAMATU STŘÍDAJÍCÍCH SE POVRCHŮ SI NAŠE DVOJICE VEDE SKVĚLE. FILIP MAREŠ A RADEK BUCHA JSOU NA PÓDIU DRUZÍ JEN 30 VTEŘIN ZA DESETINÁSOBNÝM VÍTĚZEM JANEM KOPECKÝM.
Filipe, když se řekne Barum Rally. Co to pro Tebe a motoristický svět znamená?
Barumka je určitě vrcholem sezony nejen pro týmy z české republiky, ale i pro všechny účastníky Mistrovství Evropy, které tímhle závodem pravidelně vrcholí. A pak taky trochu postrach pro některé piloty ze zahraničí, protože Barumka není typickým asfaltovým závodem a je pověstná svou uskákanou tratí.
Jaká se sešla na zlínské Barumce konkurence?
Jako vždy veliká. Nechyběl téměř nikdo z první desítky průběžného pořadí Mistrovství Evropy včetně čerstvého mistra Evropy Llareny a k tomu Kopecký s Caisem, který je ve Zlíně doma a startuje pravidelně v Mistrovství světa.
Můžeš nám popsat průběh závodu svýma očima?
Letošní Barumka byla jedním z nejtěžších závodů mojí kariéry. Počasí si s námi pohrávalo od první do poslední RZ a volba pneumatik byla zásadním faktorem víkendu. Tolik chyb jsem za jeden závod snad nikdy neudělal a je pro nás malé vítězství, že se nám podařilo prokousat až ke skvělé 2. příčce v cíli. Může mě jen mrzet více než 30 vteřin, které nás moje sobotní chyby stály. Třikrát jsme vyletěli mimo trať a jeden z těchto výletů dost poškodil i naše auto. Na druhou stranu mám radost z toho, že jsme to nevzdali, podržel mě celý tým a dokázali jsme se rychle vrátit do bojů o pódium. Nakonec nám k první příčce chybělo právě něco málo přes 30 vteřin. Ale to jsou jen kdyby a na ty se nehraje.
Co bylo na závodě nejtěžší a co se Tvému týmu nejvíce povedlo?
Celkově bylo nejtěžší správně odhadnout vývoj počasí a podmínek na trati a zvolit pro dané podmínky správné obutí. Na celý závod navíc platí limit maximálně 16 pneumatik, což činí celou věc v proměnlivých podmínkách ještě těžší. Nám se ale volba pneumatik dařila a hlavně v neděli dopoledne se nám podařilo i díky tomu na naše soupeře získat nějaký čas.
Jak je dvojice Mareš-Bucha celkově spokojena?
Určitě ano. A věřím, že nejenom my, ale i zbytek našeho týmu a také naši partneři. Během celého závodu jsme byli hodně vidět a náš výkon budil pozornost. I přes výlety mimo trať jsme se dokázali probojovat na pódium, čehož si v takhle těžkém závodě opravdu vážím. Příště se pokusím chyb vyvarovat a věřím, že může náš výsledek být ještě o kus lepší.