ENTRY ENGINEERING-ATT INVESTMENTS: MISTROVSTVÍ EVROPY V RALLY ITÁLIE

Filip Mareš: Rally di Roma Capitale

Dvojka Mareš-Bucha má za sebou další velkou evropskou výzvu. Vyzpovídali jsme Filipa a víme jak se závodí v Itálii i jaké další plány v sezoně náš tým má:

TÝM ATT MAREŠ -BUCHA

Itálie je určitě svatým místem automobilových závodů. Jaká byla na šampionátu atmosféra a jaké podmínky panovaly?

Itálie je zemí zaslíbenou pro motorsport obecně. Jen samotná rally má v této zemi hned pět hlavních a sledovaných šampionátů a všechny závody jsou vždy kvalitně obsazené. V Římě nás v kategorii startovalo přes třicet. Navíc tratě v italských horách jsou dost specifické a nikdy není jednoduché bojovat s místními piloty. Řekl bych, že italský pilot to má na českých tratích jednodušší než naopak. A atmosféra je vždy skvělá, tím spíše, když se závodí v centru Říma doslova vedle Colossea.

Řím byl pro tebe závod dvou tváří. Jaké výsledky jsi přivezl?

Konečné 29. místo z 58 klasifikovaných bylo na míle vzdálené našim očekáváním, ale i předvedenému výkonu. Začali jsme dobře už v úvodním prologu, po kterém jsme byli na skvělém druhém místě. Jenže na dlouhém přejezdu z Říma nám praskly štefty levého předního kola a bohužel jsme je nedostali až do servisu. Proto jsme dostali 10 minut penalizaci, která nás odsunula na poslední místo. Řekli jsme si, že pojedeme tak, jako bychom žádnou penalizaci nedostali a zkusíme předvést, co v nás je. Jako jediní neitalové jsme dokázali hned tři rychlostní zkoušky vyhrát a několikrát jsme dokončili mezi nejlepšími třemi. Zvítězili jsme i v závěrečné Power Stage, která je broadcoastovaná do celého světa a je navíc zvlášť bodovaná. Toho si hodně ceníme, protože jsme v prestižním souboji porazili aktuální mistry Itálie, Francie, Španělska i pravděpodobného mistra Evropy Llarenu. Velký zájem to vzbudilo i v médiích, rozhovory jsme poskytovali i pro americká média. Takže výsledek sice oslnivý není, ale s výkonem můžeme být spokojení.

Kdy Tě opět uvidíme na evropských silnicích a v terénu?

V srpnu nás čeká vrchol českého i evropského šampionátu, zlínská Barum Czech Rally. Uděláme maximum pro to, abychom na Zlínsku bojovali od prvních metrů o vítězství.

Sezona je ve své polovině. Jaké výsledky své stáje bys vyzdvihl? Vládne v týmu spokojenost?

V posledních závodech jde naše forma nahoru. A nemyslím tím jen mě a Radka, ale u celého týmu je znát, že už chytáme tu správnou fazónu. Jen máme trochu smůly, když nás o vítězství na Bohemii připravila neobvyklá závada převodovky a na ME v Římě nás štefty stály boj o celkové pódium. Přesto jsme spokojení i s těmito závody. K tomu se nám podařilo zvítězit na Valašce z kraje roku a kousek od vítězství jsme byli také v Hustopečích.

Na jaké další závody se mohou tvoji fanoušci a partneři ještě těšit?

Kromě barumky nás čekají ještě další dva starty v MČR, tedy v Pačejově a na německé 3-Stadte Rally. A stále čekáme na vyjádření promotéra ohledně místa konání posledního závodu mistrovství Evropy, kterého bychom se také chtěli zúčastnit. Vše se ale bude odvíjet především od budgetu.